fredag, september 08, 2006

Äntligen fredag och positiv nyhet

Då var det fredag igen, skönt måste jag säga. Det har varit en jobbig vecka och jag har inte gjort mycket nytta. Men sen kom den underbara nyheten i morse. Jag tittade på tentaresultaten från elfältkursen och jag har tydligen klarat mig. Förstår inte hur det gick till men nu har jag ingen tenta kvar och kan koncentrera mig helt på exjobbet.

Jag skrev igår att jag skulle titta på House men så blev inte fallet, kanske gör jag ett nytt försök ikväll. Istället blev det en film hemma hos en kompis som gick på TV1000 och den var ett riktigt bottennapp. Sen måste jag skärpa mig rejält, har massor med tv-avsnitt att kolla in. Det har börjat några nya serier redan som verkar intressanta, återkommer med en lista på serier under helgen.

Imorrn smäller det på Emirates Stadium, då Arsenal möter Boro. Det ska bli intressant att se om laget har hittat lite mer form än senast mot Man City. För inget annat än seger imorrn är fiasko. Jag ska försöka betygsätta spelarna efter varje match och kanske en liten matchrapport. Det är ganska tyst kring Arsenal och har varit det några dagar nu. Dock finns det lite att berätta, tydligen ser
AW (aka Arsene Wenger) Gallas som både vänster och mittback. Får se dock vart han ska spela imorrn, för Djourou kom tillbaka skadad från landslagsuppdrag. AW erkände också att Hoytes insatser som vänsterback har inte varit helt perfekt. Den som lever får se hur laget ser ut imorrn. Men jag tror på följande uppställning:

Lehmann
Eboue Toure Gallas Hoyte
Ljungberg Gilberto Fabregas Hleb
van Persie Henry.

På bänken kommer Almunia, Adebayor, Baptista, Walcott och Traore att sitta. När man tänker efter så blir man imponerad på djupet i truppen. Om det jag tror stämmer så kommer inte Rosicky vara ombyt imorrn. Det enda som känns lite tunt backfronten men där finns många på skadelistan som är på väg tillbaka.

Nä, dags att försöka göra nån nytta

Annonser