onsdag, december 06, 2006

Jobbig känsla

Nu har jag en sån där konstig och jobbig dag. De brukar komma då och då, men nu var det länge sen. Känner en stor ångest, men jag vet inte varför. Jag mår bara skit dåligt, vill inget annat än bara skita i allt. Skita i allt som handlar om livet, jag känner just nu ingen glädje. Jag brukar tycka om att titta på tv-serier och kolla när arsenal spelar. Men inget av det ger mig glädje. Som sagt, det enda jag känner är äcklig ångest.

Va fan gör man åt det? Jag vet inte men det brukar ge mig sig efter några dagar. Får väl hoppas att det stämmer nu med. En orsak till känslorna kan vara pressen som jag har på mig att bli klar med exjobbet. Som deadline har vi satt sista december och nästa fredag ska jag ha den tekniska lösningen klar.

Det är bara ett litet problem, min tekniska lösningen verkar inte fungera. Jag tycker att det borde fungera i praktiken, iaf när jag simulerar. För vad ska man presentera i exjobbsrapport om man inte kommer fram till nåt som funkar? Kan man skriva att det inte funkar? Konstig resultatdel, nä den här idéen funkar inte.

Tur att jag har hela januari på mig i värsta fall, ska börja mitt nya (säger man nya när det är sitt första jobb?) jobb 5 februari. Men då ska jag ha hunnit presenterat mitt exjobb på Chalmers. Första versionen av rapporten måste vara klar senast i början av januari. För sen ska min handledare på arbetsplatsen rätta den och jag göra ändringar. Därefter ska min handledare på Chalmers rätta den och jag göra ändringar igen. Först då kan jag presentera mitt arbete. *suck*

Sedan har jag andra problem, måste fixa lägenhet i min ny hemstad samt köpa en bil. Det är mest bilköpet som jag har ångest över. Det blir en begagnad och då köper man verkligen grisen i säcken.

Borde nog sova nu, ska upp tidigt imorrn då jag har en hälsoundersökning kl 8:30...see ya

1 Comments:

Blogger Andy said...

Hang in there man! Snart är det jul och snart har du ett jobb att gå till!

16:24  

Skicka en kommentar

<< Home

Annonser