onsdag, september 13, 2006

Träningsvärk dödar nästan mig

Jag spelade golf igår, 18 hål. Tyvärr tog rundan 5,5 timme, vilket är alldeles för långt. Det var mycket bollletande och det slet på min kropp, som inte hade återhämtat sig från innebandyn kvällen innan.

Så därför har jag världens jobbigaste träningsvärk idag men samtidigt konstigaste. Jag har träningsvärk på framsidan av smalbenen och vristerna. Så varje gång som jag tar en promenad till kafferummet så gör det äckligt ont. Hoppas det blir bättre imorrn så jag kan träna.

Ikväll är det dags för champions league för arsenal. De har redan spelat två matcher i årets turnering men då handlade det om kval. Laget som ska besegras heter Hamburg och det är svårt att säga så mycket om dem. De var en skräll förra året i den tyska ligan men har blivit av med många spelare, bl.a. båda mittbackarna. Dock har de värvat nytt under sommaren men är kanske inte så samspelta och de förlorade i senaste ligaomgången. I truppen finns bl.a. talangen Vincent Kompany från Belgien som många storklubbar har tittat på.

Jag låter bli att ta ut en startelva till matchen för jag är osäker om det blir 4-4-2 eller 4-5-1. En sak som är helt klart är att Henry spelar inte. Han har drabbats av en fotskada men matchen mot Man Utd på söndag ska inte några problem för honom.

See ya...

Annonser