fredag, oktober 06, 2006

Bra film och glömd musik

Jag har ikväll sett ett bra film. Jag är ganska kräsen när det gäller film och speciellt svenska filmer. Den jag såg var en Wallanderfilm, Brandvägg. Jag har läst boken men det var mer än 6 år sen. Filmen var uppdelad i två delar och varade i 3 timmar. Men det var spännande i stort sett hela tiden. Sen var det skönt att se gamla Wallander och den här kändes mer genomarbetad än de snabbfilmande med Christer Henriksson. Inte för att de är dåliga men Brandvägg var dock bättre. Så jag kan varmt rekommendera den. På tal om filmer som jag kan rekommendera, håller borta ifrån Miami Vice. Såg den för nån månad sen, fy fan va dålig.

Efter filmen lyckades jag damma av ett gammalt album, Bruce Springsteen - Greatest Hits. En låt är med i Jerry Maguire, Secret Garden heter den. Då kom jag på att jag har skivan och nu spelar jag den för fullt. Det är många bra låtar men Secret Garden, The River och Streets of Philadelphia är helt underbara.

Det blir nog ingen golf imorrn, ska regna men på söndag ska det bli fint. Så vi får se...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte att glömma Thunder Road... speciellt i den versionen som finns på min blogg :) Men jag håller med, Secret garden är jävligt bra.

Må BRA

00:08  

Skicka en kommentar

<< Home

Annonser