onsdag, september 20, 2006

Början på tv-hösten

I måndags började tv-hösten borta i usa, visst några serier tjuvstartade, bl.a. House och Bones. Så den här veckan kommer vi få se många nya serier och jag ska försöka hinna se så många som möjligt. Jag har hunnit se några och fler blir det ikväll.

Premiär i måndags hade "
Studio 60 on the Sunset Strip" och serien handlar om livet bakom scenen till den påhittade talk showen Studio 60. Rollistan imponerar verkligen med namn som Matthew Perry, från Vänner, Bradley Whitford, från Vita Huset och Amanda Peet. Skaparen är ingen mindre än Aaron Sorkin, som är mannen bakom succen Vita Huset.

Jag tyckte om det första avsnittet men innan jag kan säga om det blir en succe så måste jag se flera avsnitt. Dock så känns det lovade och det blir spännande att följa utvecklingen.

"
The Class" hade också premiär i måndags. Det är en komedi som handlar om en grupp människor som gick i tredje klass tillsammans och som återförenas på en överraskningsfest 20 år senare. På rollistan finns Jason Ritter, från Joan of Arcadia, och Andrea Anders, från Joey.

Detta är en typisk amerikansk komedi som det är lätt att skratta till, men det känns inte som att den medför något nytt. Den kommer säkert få en trogen publik men ingen märkvärdig stor och risken finnas att den inte förnyas.

I måndags var det också säsongspremiär för CSI Miami.

Annonser