måndag, juli 28, 2008

Irriterande som...

Ja, nu börjar jag bli trött på min internetleverantör. Förut har min router strulat men nu har även leverantören fått för sig att jävlas. Tydligen ska jag betala för 4 Mbit/s men bara få 1 Mbit/s. Det är schyst av dem, snacka om bra affärsidé. Jag kopplade upp mig direkt via modemet och mätte hastigheten via Bredbandskoll och då kom jag upp i 0,97 Mbit/s. Kul...samtidigt som min nya router är på väg norrut.

Den nya routern är av fabrikatet D-Link och det ska bli spännande att se om den fungerar som tänkt. Så min gamla 3-Com router får se sig efter nytt jobb, men den har hängt med bra länge nu, typ sen 2003 om jag kommer ihåg rätt. Jag får väl återkomma med ett betyg senare.

Dessutom passade jag på att köpa mer minne till min dator när jag ändå skulle handla hos Dustin. Det är ju sjukt billigt med 430 kr för 2 GB, nästan gratis. Får se om datorn klarar av allt minne...hehe

Dags för lite ps3 nu...

ps. arsenal vann kvällens match med 10-2, inget imponerande motstånd precis...ds.

Annonser