tisdag, september 26, 2006

Arsenal - Porto och lite London

Det är match ikväll, arsenal möter porto. Det kommer att bli en svår match för arsenal för risken är mycket stor att porto backar hem och spelar på kontring. Det gäller att backlinjen är på tårna hela matchen . Sedan kommer det vara en jobbig match på ett annat sätt, portugiserna är kända för att filma hela tiden och vi kommer nog få mycket sådant. Det är svårt att ta ut startelvan för antingen spelar de 4-4-2 eller 4-5-1 och truppen är ovanligt bred. Dessutom missade Djourou och Ljungberg gårdagens tränings pga småskador men är troligen aktuella för spel.

Laget:
Lehmann
Eboue - Toure - Djourou - Gallas
Hleb - Cesc - Gilberto - Rosicky
van Persie - Henry

Bänk: Almunia, Hoyte, Flamini, Baptista, Adebayor, Ljungberg, Walcott

Tänkbara alternativ, Djourou kanske inte kan spela och då går Hoyte in som högerback och Gallas tar Djourous plats. Kanske fem man på mitten, Ljungberg in istället för van Persie. Jag ser också gärna att Walcott startar men det är nog inte aktuellt.

Jag måste bara säga att det är dags för Walcott att få spela. Man börja tro att Wenger avskyr engelska spelare och bara vill förstöra deras karriärer. :)

Jag ska säga några om min vistelse i London: Det var massor med människor överallt, alltså som vanligt. Den nya arenan, Emirates Stadium, var helt underbar. Jag satt verkligen bra och stämningen var bitvis helt underbar. Det kändes lite speciellt när Ljungberg bytes ut och 55000 människor ställdes sig upp och applåderade. Jag kan rekommendera att åka till London och se Arsenal spela, klart det kostar en hel del. Bilder från min resa kan ni se här.

Annonser