måndag, oktober 09, 2006

Varför den jobbiga vägen?

Idag har jag haft en sån där dag när jag funderar på allt. Orsaken till detta har med mitt exjobb att göra. Jag försöker nämligen skriva ihop 1-2 kapitel om vad jag har gjort så här långt. Det är tydligen svårt för jag har inte presterar mycket den senaste veckan. Jag har på 5 arbetsdagarna i stort sett inte gjort nåt. För jag har ändrat min layout och innehåll flera gånger.
Så varför ska man välja den jobbiga vägen?! Hade det inte varit bättre om man hade valt att jobba på nån affär som ICA eller jobbat på nån verkstad som montör. Man hade inte behövt förstå allt och då menar jag allt. Man skulle få sin lön och sen varit nöjd. Det jobbiga med att lära sig mer är att man inser att man kan mindre och mindre. Snacka om att trycka ner sig själv i skiten. Frivillig mobbning av sig själv.
En sak som jag har kommit fram till, jag vill inte ha ett jobb som kräver att jag sitter framför en dator 8 timmar om dagen. Jag kommer bli uttråkad direkt utan jag måste ha ett jobb som kräver mer praktiska moment.
Ja, jag vet att det här blev bara pannkaka på pannkaka och snart är det dags för innebandy

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Jag har faktiskt funderat på precis samma sak själv... Varför e man inte bara nöjd med att knega som vanligt folk?
Men vet du vad som e bra? DET LÖSER SIG! Det gör det alltid! Hoppas du får en bra dag!

09:30  

Skicka en kommentar

<< Home

Annonser