onsdag, september 27, 2006

Jobbig nacke som krånglar och betyg

Jag har haft det jobbigt den senaste tiden. Jag har en nacke som konstant värker och enda tillfället som det inte värker är när jag ligger i sängen. Lite svårt att ta med sig sängen till exjobbet. Men skulle säkert få mer gjort då än vad jag får för tillfället. Jag vet inte om det är stolen som det är fel på eller om bordet är för högt/lågt. Jag har provat att andra allt men inget hjälper. Jag bröjar bli frusterad över det.

Det var match igår ikväll och vilken match det var. Porto chockade nästan alla med att inte spela negativt och stod verkligen upp. De orkade bara 25-30 minuter och sedan styrde arsenal matchen. Slutresultatet 2-0 kunde ha varit större om arsenal inte hade dragit ner tempot efter det andra målet. Första målet var av yttersta världsklass, Eboue slog ett underbart inlägg som Henry kunde nicka(!) in. Nicken var helt underbar och kräver sin man, han vinklade in den i bortre hörnet. Skönt att se att Eboue har lärt sig att träffa planen med sina inlägg. Det var inte så länge sen som han prickade området bakom målet.

Det andra målet var också vackert, Gallas drev från mittplan upp och tog sig förbi ett par porto spelare innan han passade henry. Henry i sin tur slog snabbt bollen ut till vänsterkanten, där Hleb kom springande. Denna gång var det Hlebs tur att chocka världen med att skjuta, och vilket skott det var. Han placerade bollen snyggt i bortre hörnet.

Betyg (1-10)
Lehmann: 6 - Han hade i stort sett inget att göra.
Eboue: 8 - Han jobbade som en tok, både defensivt och offensivt. Snyggt inlägg till henry och övertygade i defensiven.
Touré: 8 - Hade inte så mycket att göra men övertygar när det behövs.
Gallas: 8 - Spelade på sin bästa position och han kommer bli livsviktig under säsongen. Spelade stabilt och låg bakom andra målet. Hoppas inte att skadan är allvarlig.
Hoyte: 7 - Deltog inte så mycket i spelet mot annars när han spelat och gjorde det han skulle, spelade enkelt.
Hleb: 7 - Kanske säsongens bästa från vitryssen. Han hjälpte till i defensiven och gjorde mål.
Cesc: 7 - Slet över stora ytor men saknar lite av det magiska. Det kommer nog med tiden.
Gilberto: 6 - Han städade upp framför försvaret och gjorde det svårt för porto.
Rosicky: 7 - Han imponerar mer och mer. Han liten till växten men det stoppar inte honom. Han glidtacklar och när han får en smäll så reser han sig upp direkt. Något som kanske reyes skulle ha lärt sig. Skulle vilja se lite fler djupledslöpningar.
Henry: 9 - Henry verkar ha hittat tillbaka till formen. Vackert mål och snygg framspelning till Hleb. I andra halvlek hade han lekstuga med portos högerback. Blir spännande på lördag mot charlton.
van Persie: 6 - Jag börjar tycka synd om grabben. Han har verkligen talangen och teknik att lyckas men i spelet går allt fel. Hade en grov miss i mitten av första och försvann helt i andra halvlek.

Byten:
Ljungberg (in 73:e): 6 - Han spelade som vanligt, slet men fick inte mycket utdelning.
Walcott (in 84:e) och Song (in 90:e) spelade för kort för att bedömas.

Jag ska inte göra samma misstag som igår kväll. Jag råkade börja läsa vidare i boken som jag läser för tillfället och när jag gav upp så var klockan 02.15. Det var ganska jobbigt att komma upp i morse.

Annonser